CourseCraft

För dig inom idrotten - sömn och återhämtning

  • Jag har sovit betydligt bättre än tidigare den här sommaren.

    — Camilla Richardsson, löpare och guldmedaljör FM 2019
  • Redan efter tio dagar visade min sömnuppföljning att andelen djupsömn hade ökat markant.

    — Emma Pullola, trestegshoppare och silvermedaljör i FM 2019

Prestera ännu bättre

Många elitidrottare tränar sömn trots att de redan sover bra. De vill optimera den djupa, återhämtande sömnen för att prestera ännu bättre. Elitidrottare kan också ha stor nytta av att förbättra sömnkvaliteten eftersom deras sömnkvalitet ofta påverkas negativt av tight spel- eller tävlingsschema, långa bussresor nattetid, kvällsmatcher eller -tävlingar samt att de ofta tvingas prestera på topp  under press.

Så här gick det för Camilla

Hon är en av de 20 bästa i sin sport  Ung, öppen och nyfiken blev hon genast intresserad när jag frågade om hon vill träna sömn med mig några veckor. Redan andra veckan fick jag det här glädjande meddelandet av henne!

"Också nu under tävlingarna då det är långa och tuffa dagar har jag återhämtat mej riktigt bra under natten. "

— Camilla, 15 år

Individuell coaching

Lär dig grunderna i sömnträning eller bli expert. Träna vid behov eller under en lägre tid. Tillsammans söker vi de övningar som passar just för dig och du bestämmer i vilken takt du tränar.

Gör så här

  1. Anmäl dig här under. Du kan också anmäla dig på +358 (0)40-913 4896 eller johnny@somnskolan.fi
  2. Jag kontaktar dig personligen senast nästa dag. Ofta går det till och med fortare än så. 
  3. Under de fyra veckorna söker vi de övningar som passar dig bäst. 
  4. Vi har regelbunden kontakt och du får tips om hur du kan anpassa övningarna så att de blir ännu effektivare.

Kostnad: 99€.

Vill du dessutom att vi träffas innan du börjar träna? Vi går igenom hur din vardag ser ut, pratar om vad som händer i kroppen under natten när vi sover och planerar ett program som passar in i din vardag.

Kostnad: ovanstående 99€ + 49€ = totalt 148€

Välkommen!
Välkommen!
När märker jag skillnad?
Korta övningar (ca 5 minuter)
Första övningen
video
Andra övningen
video
Tredje övningen
video
Fjärde övningen
video
Femte övningen
video
Sömn och idrott
Det här händer när vi sover

Övningarna är enkla att göra och vanligtvis räcker det med några minuters träning vid läggdags.