CourseCraft

  • Jag har sovit betydligt bättre än tidigare den här sommaren.

    — Camilla Richardsson, löpare och guldmedaljör FM 2019
  • Redan efter tio dagar visade min sömnuppföljning att andelen djupsömn hade ökat markant.

    — Emma Pullola, trestegshoppare och silvermedaljör i FM 2019

Du kan själv påverka!

Visste du om att du kan träna på sömnen, precis som du kan träna din kondition, din styrka eller din snabbhet? Eller att det vanligtvis räcker med några minuters träning vid läggdags? Eller att många märker skillnad redan första veckan?

Vem är Sömnskolan till för?

Sömnskolan passar för dig som själv aktivt vill bidra till att förbättra insomning och sömnkvalitet.

    Så här fungerar Sömnskolan

    Du följer enkelt veckoprogrammet online och gör en enkel övning på kvällen. Övningarna

    • görs sittande på stol eller till exempel på sängkanten just innan du går och lägger dig
    • beskrivs i text, i bild och du kan också lyssna på instruktionerna på ljudfil med avslappnande bakgrundsmusik
    • är enkla, effektiva och korta, ett perfekt komplement till vår moderna livsstil.

    Vanligtvis räcker några minuters sömnträning per kväll för att insomning och sömn skall förbättras under de sex veckorna!

    Logga in och kolla!

    Här kan du registrera dig kostnadsfritt och kolla hur en typisk vecka i Sömnskolan ser ut:

    Vecka två - Ryggvridning

    Fotograf: Martina Uthardt

    Instruktör: Bettina Backström-Widjeskog

    Feedback från tidigare deltagare

    • Då övningarna är så korta (3-5 minuter) går det bra att få in dem i vardagen

      — Pia, våren 2016
    • I natt har jag sovit hela natten för första gången på flera år.

      — Linda, hösten 2017
    • Jag har sovit bra varenda natt sedan jag började med övningarna, Också nu under tävlingarna då det är långa och tuffa dagar har jag återhämtat mej riktigt bra under natten.😊

      — Camilla 15 år, veckan efter hennes FM-kvalhelg
    • Syftet är att ge användaren enkla verktyg för att på egen hand förbättra insomning och sömnkvalitet.

      — Johnny Granholm, grundare SÖMNSKOLAN

    Du får pengarna tillbaka om du inte märker någon skillnad i insomning eller sömnkvalitet efter 6 veckor.